Lubin24.pl - DARMOWY katalog firm z Lubina i okolic. Informacje dla przedsiębiorców i nie tylko.

 
 
 
 
Strona główna > Aktualności > Zatory płatnicze w firmie

Dodano 2020-04-01 (komentarzy 0)

Zatory płatnicze w firmie

Wróć do listy artykułów
Zatory płatnicze w firmie

Zatory płatnicze.

Są poważnym problemem w wielu firmach, co ma też wpływ na całą gospodarkę. Efekt zatoru w jednej firmie może powodować zator w kolejnych kilku firmach itd.
Najlepszym sposobem na walkę z zatorami płatniczymi jest "profilaktyka".

Praktycznie każdy przedsiębiorca wydaje swój kapitał na reklamę, szkolenia pracowników, planuje działania, dzięki którym chce zwiększyć ilość klientów i tym samym dochód.
Niestety część klientów, okazuje się niestety nieuczciwymi kontrahentami.
Z przeterminowanymi płatnościami boryka się aż 85% polskich firm.
Wg KRD (za III kwartał 2019) udział przeterminowanych faktur w firmach to około 20%, czyli z każdego 1000 zł - 200 zł ciężko odzyskać lub często nie ma możliwości ich odzyskania.
Średni czas oczekiwania na przeterminowane płatności wynosi około 3 miesięcy.

Jak się przed tym uchronić?

1) Przedpłata.
Jeżeli jest taka możliwość należy pobierać przedpłatę w 100% lub w części.
Oczywiście to rozwiązanie nie zawsze się podoba naszym klientom, ale jest to jedna z najlepszych opcji zapobiegania zatorom.
Proste i jednoznaczne oświadczenie, że pobieramy zapłatę przed realizacją zamówienia często odbierane jest przez naszych Klientów jako coś, z czym się nie dyskutuje.
Jeżeli bronimy się jakością usługi, terminowością lub ceną - nie ma o czym rozmawiać.
Tutaj też się od razu wstępnie weryfikuje nowego klienta. Jeżeli nie jest to instytucja dotowana z budżetu państwa, tłumaczenia, że u nas nie można lub księgowa nie lubi przedpłat
od razu powinno nam zasygnalizować, że z płatnością za fakturę terminową może być problem.

2) Termin płatności.
Jeżeli z jakiś przyczyn chcemy wystawić fakturę z odroczonym terminem płatności, niech on będzie możliwie krótki. Wymagane często terminy po 60 dni już sygnalizują, że kondycja finansowa klienta nie jest za dobra,
a nawet jeżeli jest dobra, to znaczy, że kredytuje się Twoją firmą - co również jest no fair.

3) Weryfikacja.
Zasada ograniczonego zaufania - czyli poświęć chwilę na sprawdzenie klienta.
Często już na wstępnym etapie i po paru minutach można się dowiedzieć rzeczy, które sugerują, aby wystawić proformę na 100% przedpłaty.
- wyszukiwarka google
najprostszą rzeczą jest wpisanie nazwy firmy w np wyszukiwarce google "nazwa firmy opinie" i już po opiniach np z google, opinie na FB, opinie na innych portalach czy forach będziemy więcej wiedzieć o danej firmie.
- rejestry publiczne
http://www.krs-online.com.pl/
https://www.ekrs.pl/co-to-jest-rejestr-dluznikow-niewyplacalnych/
https://www.big.pl/
często są to płatne raporty, ale przy odpowiednich kwotach zamówienia warto się nad tym zastanowić.
- przy większych kwotach zamówienia z odroczonym terminem płatności warto poprosić klienta o zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS i US.
- sprawdzenie na giełdach długów, czy ktoś już nie figuruje w takich rejestrach, np https://www.dlugi.info/ ,   https://verif.pl/gielda

Jeżeli już dojdzie do zatorów płatniczy, co robić?
- nie czekajmy za długo z przypomnieniem się klientowi o przeterminowanej fakturze. Częstą praktyką jest przypomnienie o zbliżającym się terminie zapłaty, a później już cykliczne (częste) przypominanie się o płatności,
- skorzystanie z usług firm windykacyjnych,
- sprawa sądowa.

Pamiętajmy też o tym, że jeżeli chcemy wymagać rzetelności od innych, sami musimy praktykować terminową płatność :)

 

Komentarze:

Aby dodać komentarz zaloguj się na swoje konto

 

Szanowna Internautko, Szanowny Internauto,


Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych. Jeżeli klikniesz przycisk „chcę korzystać z serwisu i wyrażam zgodę” lub zamkniesz to okno, to wyrazisz zgodę na przetwarzanie przez HEXO i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych
osobowych zapisywanych w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż https://lubin24.pl/, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w naszej platformie ogłoszeniowej.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Zgodę możesz w każdym momencie wycofać lub ponownie wyrazić na stronie Dopasowanie reklam. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych zawartych w plikach cookie w ww. celu, jest zgoda użytkownika na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez zaznaczanie powyższego okienka (art. 6 ust. 1 lit. a pltk). Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Chcę korzystać z serwisu i wyrażam zgodę